Jak trenować uważne słuchanie?

Aleksandra Gutowicz

27 maja 2024

Zastanawiałeś się kiedyś, czy umiesz słuchać?

Zdarzyła Ci się sytuacja, kiedy podczas rozmowy byłeś bombardowany mnóstwem informacji, a sam nie mogłeś się przebić z odpowiedzią?
A może łapiesz się na tym, że po rozmowie z nowo poznaną osobą w sumie niewiele o niej wiesz i wychodzi na to, że mówiłeś głównie Ty?
A może po rozmowie z klientem nie wiesz co jest jego największą motywacją w życiu?

jak lepiej słuchać

Sztuka aktywnego słuchania to umiejętność, którą warto ćwiczyć i doskonalić, aby poprawić nasze relacje, komunikację i osiąganie celów.

Chcąc lepiej słuchać warto skupić się na kilku aspektach, które z biegiem czasu i ćwiczeń staną się naturalne.
Kluczowe jest skupienie na rozmówcy poprzez utrzymywanie kontaktu wzrokowego oraz okazywanie empatii. Ważne jest, aby zadawać pytania pogłębiające, które pokazują nasze zainteresowanie i zrozumienie.
Masz problem z zapamiętywaniem imion? W czasie rozmowy warto powtórzyć imię osoby z którą rozmawiamy, to pomocne szczególnie jeśli to nowo poznana osoba.

Unikanie przerywania pozwala rozmówcy swobodnie wyrażać swoje myśli i uczucia, co buduje zaufanie i otwartość. Nie zapominajmy także o mowie ciała, która wzmacnia naszą komunikację i pokazuje nasze zaangażowanie.

Zapraszam do obejrzenia inspirującego filmu, który szczegółowo omawia te techniki. W filmie znajdziesz cenne wskazówki i przykłady, jak stać się lepszym słuchaczem i w pełni wykorzystać potencjał aktywnego słuchania w codziennym życiu.

Jeśli w swojej firmie chcesz poprawić komunikację w zespole, sprawdź nasze szkolenie z aktywnego słuchania.

Zapraszamy do odwiedzenia naszego kanału youtube, gdzie wraz z Karoliną Krzywicką – trenerką biznesu dzielimy się informacjami i sposobami jak podnosić kompetencje pracowników. 

Zachęcamy również do kontaktu z nami, zapisz się na bezpłatną konsultację, na której opowiesz nam o procesach szkoleniowych, które w tym momencie są prowadzone w Twojej organizacji, zadamy Ci pytania, które określą potrzeby pracowników i podpowiemy, jak możemy pomóc.

Przeczytaj też:

ROZWÓJ jako rutyna pracownika

ROZWÓJ jako rutyna pracownika

Zastanawiasz się, jak motywować ludzi, żeby chcieli się szkolić, rozwijać, wykorzystywać swoje talenty i podnosić kompetencje w różnych obszarach?

Uwaga! Chęć do rozwoju w pracownikach już jest! A co więcej, możliwość rozwoju zawodowego w firmie jest jednym z najważniejszych czynników motywujących do podjęcia pracy.

Jak e-learning wspiera onboarding?

Jak e-learning wspiera onboarding?

E-learning to doskonałe narzędzie, które pomaga w onboardingu nowych pracowników. Zobacz, dlaczego warto włączyć nowoczesny, dopasowany e-learning do metod szkoleniowych w firmie.

PREBOARDING – czy onboarding to za mało?

PREBOARDING – czy onboarding to za mało?

Preboarding to zestaw działań, które warto wdrożyć przed pierwszym dniem nowego pracownika. To dla nowozatrudnionego pomost między akceptacją oferty, a byciem pełnoprawnym członkiem zespołu. Sprawdź, jakie korzyści daje preboarding i jakie działania warto podjąć.