Aleksandra Gutowicz
27 maja 2024
Zastanawiałeś się kiedyś, czy umiesz słuchać?
Zdarzyła Ci się sytuacja, kiedy podczas rozmowy byłeś bombardowany mnóstwem informacji, a sam nie mogłeś się przebić z odpowiedzią?
A może łapiesz się na tym, że po rozmowie z nowo poznaną osobą w sumie niewiele o niej wiesz i wychodzi na to, że mówiłeś głównie Ty?
A może po rozmowie z klientem nie wiesz co jest jego największą motywacją w życiu?
Sztuka aktywnego słuchania to umiejętność, którą warto ćwiczyć i doskonalić, aby poprawić nasze relacje, komunikację i osiąganie celów.
Chcąc lepiej słuchać warto skupić się na kilku aspektach, które z biegiem czasu i ćwiczeń staną się naturalne.
Kluczowe jest skupienie na rozmówcy poprzez utrzymywanie kontaktu wzrokowego oraz okazywanie empatii. Ważne jest, aby zadawać pytania pogłębiające, które pokazują nasze zainteresowanie i zrozumienie.
Masz problem z zapamiętywaniem imion? W czasie rozmowy warto powtórzyć imię osoby z którą rozmawiamy, to pomocne szczególnie jeśli to nowo poznana osoba.
Unikanie przerywania pozwala rozmówcy swobodnie wyrażać swoje myśli i uczucia, co buduje zaufanie i otwartość. Nie zapominajmy także o mowie ciała, która wzmacnia naszą komunikację i pokazuje nasze zaangażowanie.
Zapraszam do obejrzenia inspirującego filmu, który szczegółowo omawia te techniki. W filmie znajdziesz cenne wskazówki i przykłady, jak stać się lepszym słuchaczem i w pełni wykorzystać potencjał aktywnego słuchania w codziennym życiu.
Jeśli w swojej firmie chcesz poprawić komunikację w zespole, sprawdź nasze szkolenie z aktywnego słuchania.
Zapraszamy do odwiedzenia naszego kanału youtube, gdzie wraz z Karoliną Krzywicką – trenerką biznesu dzielimy się informacjami i sposobami jak podnosić kompetencje pracowników.
Zachęcamy również do kontaktu z nami, zapisz się na bezpłatną konsultację, na której opowiesz nam o procesach szkoleniowych, które w tym momencie są prowadzone w Twojej organizacji, zadamy Ci pytania, które określą potrzeby pracowników i podpowiemy, jak możemy pomóc.
Przeczytaj też:
PREBOARDING – czy onboarding to za mało?
Preboarding to zestaw działań, które warto wdrożyć przed pierwszym dniem nowego pracownika. To dla nowozatrudnionego pomost między akceptacją oferty, a byciem pełnoprawnym członkiem zespołu. Sprawdź, jakie korzyści daje preboarding i jakie działania warto podjąć.
Jak wspierać ONBOARDING w dziale sprzedaży?
Onboarding, to proces wdrażania nowych pracowników, jest jednym z kluczowych elementów skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi, bez względu na wielkość organizacji czy branżę. Dobrze przeprowadzony onboarding może przynieść firmie szereg korzyści, takich jak obniżenie kosztów rekrutacji, zmniejszenie rotacji pracowników, zwiększenie ich zaangażowania oraz poprawę jakości pracy i wydajności. W tym artykule przedstawię kilka istotnych powodów, dlaczego warto zainwestować w ten proces, bazując na wynikach badań.
Nowy pracownik w firmie – I CO TERAZ? ONBOARDING od podstaw
Onboarding, to proces wdrażania nowych pracowników, jest jednym z kluczowych elementów skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi, bez względu na wielkość organizacji czy branżę. Dobrze przeprowadzony onboarding może przynieść firmie szereg korzyści, takich jak obniżenie kosztów rekrutacji, zmniejszenie rotacji pracowników, zwiększenie ich zaangażowania oraz poprawę jakości pracy i wydajności. W tym artykule przedstawię kilka istotnych powodów, dlaczego warto zainwestować w ten proces, bazując na wynikach badań.