Aleksandra Gutowicz
15 maja 2024
Dowiedz się, w jaki sposób e-learning może pomóc zarówno Tobie, jak i Twoim pracownikom w rozwijaniu nowych kompetencji.
Dlaczego teraz jest idealny czas na wdrożenie szkoleń zdalnych?
Być może zauważyłeś, że dziś Twoi pracownicy potrzebują wielu nowych umiejętności w porównaniu do okresu sprzed 3-4 lat, nawet jeśli ciągle pracują na tych samych stanowiskach. Jeżeli nie będą się cały czas rozwijać, nie uda im się sprostać potrzebom klientów i wygrać z konkurencją. Nauczanie zdalne stało się dziś wiarygodnym i skutecznym sposobem na utrzymanie i rozwijanie kompetencji pracowników oraz poprawę wydajności. Teraz, gdy dynamika pracy się zmienia, a pracownicy muszą uczyć się przez całe życie, nie ma co czekać z inwestowaniem w szkolenia e-learningowe. Sprawdźmy, jakie korzyści może przynieść Tobie i Twoim pracownikom.
Przedstawiamy naszym zdaniem 5 najważniejszych korzyści, dla których warto zainwestować w szkolenia e-learningowe.
1. Elastyczność i wygoda
Tu podstawą są przemyślane strategie szkoleniowe w oparciu o CEL firmy i uczetników. Strategie, które dają uczestnikom elastyczność, umożliwiając im naukę we własnym tempie. Jest to szczególnie przydatne dla profesjonalistów z napiętym harmonogramem pracy.
Podczas gdy Twoi pracownicy będą mieli możliwość korzystać ze szkoleń w dowolnym czasie i miejscu, będą mieli bardziej pozytywne nastawienie do procesu i w pełni zaangażują się w doświadczenie.
Z doświadczenia wiemy, że wielogodzinne szkolenia to strata czasu, ponieważ nie jesteśmy w stanie w tak długo zachować pełne zaangażowanie, stąd szkolenia podzielone na mniejsze porcje wiedzy.
2. Efektywność kosztowa
Tradycyjne szkolenia to wspaniała możliwość interakcji z trenerem, głównie ćwicząc miękkie kompetencje pracowników. Jednak nie zawsze taka forma jest konieczna. W wielu tematach szkolenia e-learningowe są sposobem na ograniczenie kosztów szkolenia pracowników.
E-learning to również sposób na sprawne przekazywanie kluczowych informacji kademu pracownikowi nawet jeśli w firmie jest duża rotacja.
Od 2020 roku, gdy wiele osób zostało zatrzymanych w domach przez pandemię, szeroko stosowaną formą przekazywania wiedzy stały się, spotkania zdalne na Zoomie czy MS Teams i wykorzystywanie technologii w celu dzielenia się wiedzą w skali globalnej.
W ten sposób możemy dostarczać wiedzę dużym grupom odbiorców bez ograniczeń przestrzeni, zasobów i bez opuszczania stanowiska pracy na cały dzień.
Tego typu wydarzenia organizujemy wraz z naszym trenerem, który na żywo uczestniczy w spotkaniach online, prowadzi ćwiczenia w grupach i nadzoruje wykonywanie zadań – to doskonałe uzupełnienie tradycyjnych szkoleń w sali, przy zachowaniu niskich kosztów.
3. Angażująca interakcja
Używając filmów, infografik, animacji i symulacji tworzymy angażujące kursy, dzięki czemu szkolenia e-learningowe wyróżniają się na tle tradycyjnych metod jak i nudnych wielogodzinnych szkolen zdalnych, gdzie jedyną interakcją jest guzik DALEJ.
Wizualizując złożone tematy za pomocą filmów lub animacji, uczestnicy mogą głębiej zrozumieć temat, podczas gdy symulacje pomagają im zastosować swoją wiedzę i otrzymywać natychmiastowe informacje zwrotne na miejscu.
4. Wgląd w postępy
Sprawna analiza postępów pracowników daje nam wgląd w ich rozwój. Pozwala na podniesienie konkretnych kompetencji w odpowiednim czasie. Wprowadzając nowego pracownika od początku widzimy jego rozwój w firmie, widzimy, które obszary są jego mocną stroną, które elementy warto przypomnieć lub nakierować na zdobycie nowych umiejętności. Zaczynając od szkoleń onboardingowych, tych podnoszacych kompetencje komunikacji i pracy w zespole, czy zarządzania innymi pozwalamy zdobywanie kolejnych poziomów, co przyczynia się do poczucia bycia potrzebnym, wspieranym przez lidera i w konsekwencji – większej satysfakcji z pracy.
5. Spersonalizowane doświadczenie edukacyjne
Szkolenia e-learningowe pozwalają na dostosowanie doświadczeń edukacyjnych, które spełniają potrzeby każdego uczestnika w odpowiednim dla niego czasie. Zarządzając platformą szkoleniową personalizujemy ścieżkę nauki dla każdego, tak aby treść była idealnie dopasowana.
Podsumowując:
Inwestowanie w szkolenia online to strategiczny krok, który przynosi wiele korzyści zarówno pracownikom, jak i firmie. E-learning umożliwia elastyczność, redukcję kosztów, interaktywność, ciągłe uczenie się i personalizację doświadczenia edukacyjnego. Teraz jest idealny czas na wdrożenie szkoleń online, aby Twoi pracownicy mogli rozwijać się w dynamicznie zmieniającym się środowisku pracy.
Zapraszamy do odwiedzenia naszego kanału youtube, gdzie wraz z Karoliną Krzywicką – trenerką biznesu dzielimy się informacjami i sposobami jak podnosić kompetencje pracowników.
Zachęcamy również do kontaktu z nami, zapisz się na bezpłatną konsultację, na której opowiesz nam o procesach szkoleniowych, które w tym momencie są prowadzone w Twojej organizacji, zadamy Ci pytania, które określą potrzeby pracowników i podpowiemy, jak możemy pomóc.
Przeczytaj też:
PREBOARDING – czy onboarding to za mało?
Preboarding to zestaw działań, które warto wdrożyć przed pierwszym dniem nowego pracownika. To dla nowozatrudnionego pomost między akceptacją oferty, a byciem pełnoprawnym członkiem zespołu. Sprawdź, jakie korzyści daje preboarding i jakie działania warto podjąć.
Jak wspierać ONBOARDING w dziale sprzedaży?
Onboarding, to proces wdrażania nowych pracowników, jest jednym z kluczowych elementów skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi, bez względu na wielkość organizacji czy branżę. Dobrze przeprowadzony onboarding może przynieść firmie szereg korzyści, takich jak obniżenie kosztów rekrutacji, zmniejszenie rotacji pracowników, zwiększenie ich zaangażowania oraz poprawę jakości pracy i wydajności. W tym artykule przedstawię kilka istotnych powodów, dlaczego warto zainwestować w ten proces, bazując na wynikach badań.
Nowy pracownik w firmie – I CO TERAZ? ONBOARDING od podstaw
Onboarding, to proces wdrażania nowych pracowników, jest jednym z kluczowych elementów skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi, bez względu na wielkość organizacji czy branżę. Dobrze przeprowadzony onboarding może przynieść firmie szereg korzyści, takich jak obniżenie kosztów rekrutacji, zmniejszenie rotacji pracowników, zwiększenie ich zaangażowania oraz poprawę jakości pracy i wydajności. W tym artykule przedstawię kilka istotnych powodów, dlaczego warto zainwestować w ten proces, bazując na wynikach badań.